Opcionálisan választható funkciók a karbantartó felületen beállíthatók
Ajánlatkezelt úton a leadet egy centralizált (projektkiosztó) szerepkörű felhasználó hagyja jóvá az Ajánlatkezelés menüpontban.
Egyszerűsített üzleti lead esetén nincs jóváhagyási lépés a lead csak a projektkiosztás állapotában kerül a projektkiosztói szerepkörhöz.
A két opció vegyesen is alkalmazható.
Feltervezett, beallokált projekt elküldhető „terv érték jóváhagyásra” a projekt szponzorának. A szponzor tudja jóváhagyni, és az a projekt terv állapot elmentésre kerül a rendszerben.
Egy azonos leaden belül több eltérő pénzügyi konstrukciójú elem is kezelhető, pl: havidíjas support és fix díjas projekt megvalósítású konstukció is.
A rendszerben alapvetően egy leaden egy szolgáltatás típus szerepel, de a lehet több konstrukciót egy szerződés alatt is kezelni.
Az üzleti lead megnyerése érdekében folytatott munka presales leadeken gyűjthető, a presales lead létrehozása történhet automatizmusokkal megsegítve, vagy centralizált módon a projekt kiosztó szerepkörű személy ellenőrzésével. Egyszerűsített presales létrehozás engedélyezett, vagy a manuális presales létrehozás funkció külön-külön vagy vegyesen is alkalmazható.
A Time and material alapú projekt konstrukció kezelhető a rendszerben. A konstrukció tartalma: az üzleti leaden, majd a projekten a valós vagy még nem nevesített személyek adott időszakban, adott napszámban vagy allokációs mértékben dolgoznak a projekten. A tervezett és a lejelentett órák alapján automatizmusok segítik az allokációt, és az elszámolási időszakokra a terv számlát generálnak, és a jóváhagyott időlejelenségek alapján tény értékeket kalkulálnak.
A rendszerben a lead menüpontokban indítható lead, vagy fix díjas a leadek egy excel-ből betölthetőek.
Excel formátumban betölthetőek a projekt mérföldköveire a személyek munkaórái naptári nap bontásban. Vagy betöltés vagy felületi időlejentés lehetséges.
Leaden és a projekten nevesíthető egy partner személy, aki rendszer szempontból egyedi jóváhagyást nem tölt be, de a projekthez való kapcsolata lekövethető.
Leaden kötelező mezőként megjelenik a „Régió”, melynek értékkészletetét rendszer szinten lehet megadni, ezt követően a lead rögzítőnek minden lead esetén választania kell egyet ezekből. Más gyűjtési kategóriára is felhasználható, a projekten nem jelenik meg.
Projektadatok blokkban szereplő mezők ( projekt név, kód, projekt vezető, helyettes, adminisztártor) mezők kötelezően kitöltendők a projektkiosztásra küldés előtt, de ezeket a projekt kiosztó módosíthatja.
Minden általános leaden kötelezően meg kell adni a témát.
Partnerre két megjegyzés mező felvehető: Rendszerbeállításoknál ki-be kapcsolható funkció. Az adminisztrátor a Partner felvétele felületen egy termékhez két új mezőt is tud rögzíteni Csoport és Ország néven. A B.eye felületen nem láthatóak, de a lead, sales, financial, management riportok bizonyos nézeteiben szerepelnek, így szűrési dimenzióként felhasználhatók.
Termékre két megjegyzés mező felvehető: Rendszerbeállításoknál ki-be kapcsolható funkció. Az adminisztrátor a Termék felvétele felületen egy termékhez két új mezőt is tud rögzíteni Dimenzió 1 és Dimenzió 2 néven. A B.eye felületen nem láthatóak, de a team, projekt riportok bizonyos nézeteiben szerepelnek, így szűrési dimenzióként felhasználhatók.
A kód és név képzésekor bizonyos építőelemekből lehet kiválasztani a képzési logikát, mely rendszer szinten megadható, ezzel a rendszer előtölti a Projekt kód és név, mérföldkő kód és név mezőket, de ez akár felülírható.
Rendszerbe excelből tölthetőek be az adatok és/vagy mobil és vagy webes felületen történhet a lejelentés. Lejelentéseken munkaóra és munkalapos óra külön megkülönböztethető lejelentésnél és betöltésnél egyaránt.
Kölséglejelentés
Beállítható, hogy költségek lejelentés lehetséges-e, itt szabadon megadhatóak kategóriák és mértékegységek. (pl: Céges autó és km)
A lejelentések mérföldkőre történnek, de minden lejelentett óra valamely tevékenységre még alábontható. A tevékenységeket rendszer szinten is meg lehet határozni, de a projektvezető a saját projektjéhez saját tevékenységeket is felvehet.
A lejelentések megtételének időbeli határt lehet szabni, mind azt, hogy visszamenőlegesen hány hétre lehet lejelenteni a jövőbeli lejelentési hetek száma is megadható. Ez a webes és mobil nézetbe külön-külön paraméterezhető.
A lejelentések automatikusan is jóváhagyhatók, paraméterezhető, hogy hány hét elteltével.
Egy már jóváhagyott lejelentést utólagosan is lehet módosítani, ennek is megszabható az időbeli hatálya.
Központilag engedélyezhető, hogy a lejelentő user másolhassa el a lejelentéseit, vagy egyesével vegye fel. Paraméterezhető, hogy hány napra másolhasson.
Idő/költség lejelentés és allokáció határnapja alap beállításként a mai nap (tegnapi napig a tény lejelentés, mától az allokáció képezi a költségszámítás alapját. A rendszerben ez a határnap opcionálisan választható dátum. Kiválasztható, hogy a hét valamely napja vagy a hónap szabadon megadott napja legyen a viszonyítás dátuma. A kiválasztott naphoz képest múltbeli napoknak a tény lejelentett órái és költségei kerülnek beszámításra és ezen nap, illetve az attól előremenően (vagyis, a viszonynaphoz képest jövőbeli) számított napok pedig az allokáció értékeivel kalkulálnak, a riportok és a Projekt követés táblázat várható költség kalkulációjához. pl: viszonynap minden szombat, akkor a múlt hét péntekig rögzített lejelentések és ehét hétfőtől számítottan az allokációs költségei láthatóak.
A Rendszerbeállítások Távollét beállítások fülén lehet engedélyezni a távollét rögzítést, mely beállítás a böngésző frissítését (CTRL+F5) követően érvényesül. Ennek hatására a felhasználóknál megjelenik egy Távollét menüpont a bal oldali főmenüben.
A Távollét funkció engedélyezése kapcsoló Igen értékre állítása mellett ki kell választani azt az Egyéb típusú projekten rögzített mérföldkövet, melyen létrejönnek majd a távollétekhez kapcsolódó allokációk. Ez azért fontos, hogy a csapatok kapacitásának kezelésekor az üzleti projektekre rögzített allokációk mellett a távollétek is megjelenjenek, csökkentsék a szabad kapacitást.
Célszerű felvenni egy külön, Egyéb típusú projektet a távollétek kezelésére, és azon egy, a teljes évet lefedő mérföldkövet rögzíteni, majd azt hozzárendelni a Távollét funkcióhoz. A távollét funkcióhoz rendelt mérföldkő szükség esetén kicserélhető másik mérföldkőre. A módosítás előtt rögzített távollétekre létrehozott allokációk a korábban kiválasztott mérföldkövön maradnak, az új mérföldkő kiválasztás mentésétől követően már az új mérföldkőre jönnek létre az automatikus allokációk.
A rendszerben szabadság kerettípusokat lehet felvenni magyar és angol nyelven, melyek a jogszabályoknak megfelelő alap és pótszabadság fajták. A kerettípusok év függetlenek.
Amennyiben egy kerettípus aktív, akkor lehet rá a kiválasztott évben felhasználónként éves szabadság keretet rögzíteni.
A már rögzített szabadság kerettípusok a képernyőn kijelölt gombokkal nyithatók meg szerkesztésre, vagy törölhetők szükség esetén. Amennyiben egy kerettípusra, valamelyik felhasználóra van rögzítve keret, akkor az nem törölhető.